• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Inte svar på din fråga, men ett litet tips. Lägg övertiden till övertidssaldot om du får välja, och ta sen ut lite då och då, eller allt när skuldsaneringen är över.
Ja, eller vi har tidbank eller vad man ska kalla det, är nytt system vi har måste kolla upp det :) man får ju ut något i april om man har timmar kvar vet jag.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Hej ni som har skuldsanering. Det påstås av vissa att det är enkelt att få skuldsanering. Att det är tom är ”glassigt”.
Håller ni med?
Sedan uppmanas det till att helst köpa på sig så mycket som möjligt för att få ökade skulder och större chans till sanering.
MAO utnyttja systemet för egen vinning. (Skuldfri efter 5 år med massa ”gratis prylar ”).
Är det bara jag som anser det är extremt omoraliskt och skulle aldrig göra ens komma på göra så?
Det du skriver ”måste” komma från en sunkig tråd på Flashback skrivna av ”morons” - läs IDIOTER ?!
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Haha ja, nä min tanke var kanske 16 Tim extra i månaden och de blir bara 2000 kr isåfall varje månad. :) inga stora summor så. Hur funkar de dom månaderna som är fria ? Tänker om man vill jobba satan t.ex i maj och då kanske 10 extra i juni måste man ompröva då?
Jag kan bara utgå ifrån det jag läst mig till via KF och det min handläggare sa åt mig och om jag minns rätt är det en bestående ökning om ca 4000 netto per månad eller en fast summa på 10.000 kr netto eller mer. Så jag hade nog försökt hålla mig under 10.000 netto.
För övrigt så får inte borgenärer veta vad du tjänar varje månad utan de ser din totala inkomst vid deklarationen, så om du får 10.000 i maj men inget annat under hela året kan du nog sitta lugnt i båten.
Däremot är jag inte säker på hur det ser ut vid skulder till tex skatteverket eller försäkringskassan vilka är statliga då din arbetsgivare skickar in underlag till skatteverket varje månad, det jag menar är alltså om tex skatteverket kan se att du en månad får 10000 mer i lön via underlaget de får in, men det får nog någon annan ge ett definitivt svar på om de kan.

I mitt fall så bytte jag jobb för ca 2 månader sedan, gick ner ca. 2000 i lön (brutto) men kommer få en årlig bonus på runt 25-30k (brutto). Jag har alltså räknat lite krasst på det hela och kommit fram till att det i slutändan kommer landa på runt samma årsinkomst som innan, absolut inga 40.000 netto mer i fickan så jag valde att inte göra någon omprövning :)
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag kan bara utgå ifrån det jag läst mig till via KF och det min handläggare sa åt mig och om jag minns rätt är det en bestående ökning om ca 4000 netto per månad eller en fast summa på 10.000 kr netto eller mer. Så jag hade nog försökt hålla mig under 10.000 netto.
För övrigt så får inte borgenärer veta vad du tjänar varje månad utan de ser din totala inkomst vid deklarationen, så om du får 10.000 i maj men inget annat under hela året kan du nog sitta lugnt i båten.
Däremot är jag inte säker på hur det ser ut vid skulder till tex skatteverket eller försäkringskassan vilka är statliga då din arbetsgivare skickar in underlag till skatteverket varje månad, det jag menar är alltså om tex skatteverket kan se att du en månad får 10000 mer i lön via underlaget de får in, men det får nog någon annan ge ett definitivt svar på om de kan.

I mitt fall så bytte jag jobb för ca 2 månader sedan, gick ner ca. 2000 i lön (brutto) men kommer få en årlig bonus på runt 25-30k (brutto). Jag har alltså räknat lite krasst på det hela och kommit fram till att det i slutändan kommer landa på runt samma årsinkomst som innan, absolut inga 40.000 netto mer i fickan så jag valde att inte göra någon omprövning :)
Ok! Tack! Då vet jag lite, bättre att ta det i timmar då och kunna vara ledig lite är alltid skönt det med! :)
 

lazytrack

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
24 Augusti 2020
Meddelanden
472
Mottagna reaktioner
307
Poäng
477
Ok! Tack! Då vet jag lite, bättre att ta det i timmar då och kunna vara ledig lite är alltid skönt det med! :)
Så är det absolut, och det utesluter oftast inte att man kan ta ut kompen i pengar om man skulle vilja det :)

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt år! :folded::vinnare:^^
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag läste i den andra tråden och det är bullshit.
Det är inte enkelt att få. Vore det enkelt skulle fler bli beviljade.
Vad som skulle vara glassigt vet jag inte? Att få behålla lönen två månader varje år? Detta skall täcka sjukfrånvaro, VAB mm. Till skillnad från utmätning så ändras inte beloppet som skall betalas varje månad.
Jag har varit här på forumet i sex år och det sista tror jag aldrig jag hört talas om, att man köper på sig saker inför skuldsanering för att öka chansen. Jag tror att den som skrev det endera ville provocera eller helt enkelt är dum i huvudet.
Vilken tråd ?
 

Elsin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 447
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
1 315
Mottagna reaktioner
244
Poäng
447
Jag ska precis signera min ansökan och kom och tänka på, kan jag lägga till en skuld till min sambo eller ex sambo ( om någon vecka)
?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp